Saturday 27 December 2014

neden 'weft and warp'?

bu iki kelimeyi 12 sene önce üniversite birinci sınıfta öğrendim, doğal olarak teknik anlamlarını öğrendim.
weft atkı, warp çözgü demek. dokuma kumaşlarda birbirlerine 90 derece açı ile yerleştirilmiş (bazen örmeler için de kullanılıyor) enine ve boyuna ipliklerden bahsediliyor. atkı, kumaşın eni yönünde; çözgü, boyu yönünde yerleştirilmiş olan.
daha teknik açıklamalarını belki ayrı bir başlıkta yaparım ama burada bana ilham veren kısmı; kendi başlarına baktığınızda yalın iplikler diyebileceğimiz bu iki ipliğin bir araya geldiğinde -belli bir desende dokunduğunda- oraya çıkan sonuç... aynı ipliklerden farklı onlarca desen, tuşe, doku elde edebilirsiniz.
bu iki yalın iplik bir araya geldiğinde çok önemli, muhteşem bir sonuç çıkar ortaya.. ve eğer benim gibi kumaşlara dokunmaktan bile mutluluk duyuyorsanız büyülenir kalırsınız.
birbirinden bağımsız tek başına çok anlam ifade etmeyen ama bir araya geldiğinde değer kazanan insanlar gibi...
kafanızda uçuşan ama belli bir desene göre dokuduğunuzda anlam kazanan düşünceler gibi...

işte bu noktalardan yola çıkarak, zihnimde uçuşan düşünceleri, hayatıma giren kişileri, yönümü bulmama yardım eden planları ve sonuçlarını dokumaya çalışacağım... kendi atkı ve çözgülerimle yüzleşmeye çalışacağım elimden geldiğince.

No comments:

Post a Comment